سبك زندگي خانواده هاي ايراني، سنتي، مدرن يا گرفتار بي سبكي ؟!

آمار مطالب

کل مطالب : 73
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سبک زندگی و فضيلت‌های اخلاقی و آدرس sabk-zendegi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

">

کنگره ملی وقف،حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی

----------------------------------------------ساعت فلش مذهبی---------

وبلاگ سبک زندگی اسلامی

------------

وبلاگ شهدای هسته ای

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدرضا
تاریخ : سه شنبه 3 دی 1392
نظرات
 
سبك زندگي خانواده ايراني نه سنتي است و نه مدرن بلكه آشفته‌بازاري است از بي‌نظمي و بي‌سبكي. چنان‌كه گويي سبك زندگي‌مان را بايد در اين بي‌جايگاهي وبي‌تكيه‌گاهي‌اش بيابيم. شايد بتوان گفت مؤلفه اصلي در سبك زندگي سنتي، ارزش‌ها هستند؛ از اين رو، همه درصدد حفظ ارزش‌ها هستند و در بازتوليد آن مي‌كوشند، اما مؤلفه اصلي سبك زندگي مدرن، پاسخگويي به نياز فرد در عين احترام به نياز و حقوق جمع است.


تنهاتر از هميشه
امروزه اعضاي خانواده آنقدر تنها شده‌اند كه ترجيح مي‌دهند در دنياي مجازي، گمشده خويش را جستجو كنند، «چت» كردن را مي‌گويم. به اندازه‌اي تنها شديم كه حيوانات مونسمانشده‌اند؛ اما فلسفه دوستي ما تنهاييمان بود و بس. اين سبك زندگي براي ايراني و خانواده ايراني نبوده ‌است. «سبك»‌‌هاي زندگي آن‌گونه كه «آلفرد آدلر» تعريف مي‌كند به مجموعه‌اي از طرز‌تلقي‌ها، ارزش‌ها، شيوه‌هاي رفتار،حالت‌ها و سليقه‌ها گفته مي‌شود كه هر چيزي را در برمي‌گيرد، اما تغييراتيكه ما در خانه‌هاي خويش را بر آنها گشوديم هيچ‌كدام از نشانه‌هاي سبك ايراني را شامل نمي‌شد. در گذشته فرهنگ جمع‌گرايي بر استقلال فردي مقدم بود، اما امروز نيست. با اين وضع عوامل آسيب‌زا نه‌تنها در بيرون خانه بلكهدر اندروني‌ها، تمام اعضاي خانواده ايراني را مورد تهديد قرار داده است.


سبك زندگي متأثر از ۲ عامل اساسي است؛ يكي شرايط اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه داخليو خارجي و ديگري توانمندي‌هاي فردي و خانوادگي كه مي‌توان از آن با عنوان سرمايه‌هاياقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ياد كرد.


فرهنگ فراموش شده
بياييد يك بار ديگر نگاهي به زندگي يك خانواده ايراني در گذشته‌اي نه چنداندور بيندازيم؛ درك اين موضوع دشوار نيست تنها كافي است كه از نسل پدران خود سوال كنيد تا با حسرت از دوستي‌ها، جوانمردي‌ها و مرام‌هاي مردمان آن روزگار خاطره‌ها باز گويند. از بازي‌هاي قديمي‌مانند تيله بازي، هفت سنگ، معما گفتن و… براي شما مثال بزنند. مي‌دانيد كه همين بازي‌هاي ساده كلي كاركرد داشتند مانند‌ تمركز‌كردن، ورزش، هيجان، تفكر و مهم‌تر از همه ‌بازي‌ها‌ي گروهي و خانوادگي بود كه به تقويت انسجام و عاطفه در ميان آنها منجر مي‌شد. بگذريم…

حكايت ناتمام

سهراب خسته از اتوبان‌هاي بي‌رمق شهر دوباره باز آمده بود تا پدربزرگ حكايت ناتمام شيرين و فرهاد را در اين زمستان سياه بي‌برف به پاياني نيك برساند. او حسرت شنيدن چيزهاي بسياري داشت؛ چيزهايي كه يك نفر روبه‌رويش بنشيند و بازگو كند. چيزهايي كه در آن بتوان حس عشق و عاطفه را خوب فهميد چيزهايي كه…

سهراب كوبه را ملايم بر در چوبيقهوه‌اي سوخته فرود آورد. صداي كفش‌ها ‌درون حياط شنيده شد سهراب منتظر ماند، اما گويي هر چه زمان مي‌گذشت صداي كفش‌ها دورتر مي‌شدند!

منبع سامان عابري /جام جم


تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


شکر گذار خداوند هستم از اینکه فرصتی برایم مهیا شد تا با ایجاد وبلاگ سبک زندگی اسلامی تلاش خود را در جهت اجرای قوانین اسلامی در زندگی تبلیغ کنم. امیدوارم خداوند نیز از این کارم خشنود شود. و این جمله از قول مقام معظم رهبری پایان بخش سخنان من : ((سبک زندگی بخش اصلی و حقیقی " تمدن سازی نوین اسلامی" را تشکیل می دهد.))


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود